Eile teatas USA president Barack Obama, et Ühendriikide valitsus ostab 1. juuniks 17 600 Ameerika autot. Selle käigu eesmärgiks on nii moraalselt kui ka otsese nõudluse stimuleerimise näol toetada kodumaist autotööstust. Kuna ostetakse ökonoomsed autod, siis sellega stimuleeritakse just õige segmendi autode tootmist. Autod ostetakse General Motorsilt, Chryslerilt ja Fordilt, misläbi toetab valitsus kõiki kolme suurt tootjat.
Selles algatuses ei ole midagi väga erakordselt – lihtsalt unustatud vana. Kuid millegipärast ei tule me sageli selliste lihtsate, kuid väga efektiivsete asjade peale.
Eesti valitsus peaks ka midagi taolist kiiresti tegema. Ehitussektori tellimuste peale on mõeldud ja sellest on ka räägitud. Samas on ehitussektori motiveerimine pigem suunatud suure katastroofi ärahoidisele, kui uue ja eduka arengumootori tekkele.
Obama ostab ökonoomsed autod. Sellega ütleb ta, et toota tuleb edaspidi ökonoomseid autosid. Eesti ei vaja tulevikus ultrasuurt ehitusvõimsust, vaid edukaid eksporttooteid. Tulenevalt sellest peaks valitsus käivitama mõned programmid, mis ostaksid meie ettevõtjatelt selliseid tooteid, mida peetakse innovatiivseteks potentsiaalseteks eksportturgude vallutajateks.
Meie ettevõtjatelt tuleb ju pidevalt selliseid innovatiivseid ja potentsiaalse ekspordisuutlikkusega leiutisi, mida näiteks ka valitsusasutused kasutada saaksid. Kui me leiame midagi taolist, mis ekspertide hinnangul võiksid olla võitjad eksportturgudel, miks siis mitte luua olukord, kus valitsus seda kasutama hakkaks – oleks n.ö. esimeseks kliendiks. Kui on olemas esimene klient, siis on toodet võimalik praktikas lihvida ja alati saab toodangut välismaale müües öelda, et Eesti valitsus juba kasutab. Kui on olemas heal tasemel referents, siis läheb ka edasine müük kergemalt. Ühtlasi toob ju esimene klient arnguks ülivajaliku raha sisse.
Kas siin ei ole, mida edasi mõelda?
Selles algatuses ei ole midagi väga erakordselt – lihtsalt unustatud vana. Kuid millegipärast ei tule me sageli selliste lihtsate, kuid väga efektiivsete asjade peale.
Eesti valitsus peaks ka midagi taolist kiiresti tegema. Ehitussektori tellimuste peale on mõeldud ja sellest on ka räägitud. Samas on ehitussektori motiveerimine pigem suunatud suure katastroofi ärahoidisele, kui uue ja eduka arengumootori tekkele.
Obama ostab ökonoomsed autod. Sellega ütleb ta, et toota tuleb edaspidi ökonoomseid autosid. Eesti ei vaja tulevikus ultrasuurt ehitusvõimsust, vaid edukaid eksporttooteid. Tulenevalt sellest peaks valitsus käivitama mõned programmid, mis ostaksid meie ettevõtjatelt selliseid tooteid, mida peetakse innovatiivseteks potentsiaalseteks eksportturgude vallutajateks.
Meie ettevõtjatelt tuleb ju pidevalt selliseid innovatiivseid ja potentsiaalse ekspordisuutlikkusega leiutisi, mida näiteks ka valitsusasutused kasutada saaksid. Kui me leiame midagi taolist, mis ekspertide hinnangul võiksid olla võitjad eksportturgudel, miks siis mitte luua olukord, kus valitsus seda kasutama hakkaks – oleks n.ö. esimeseks kliendiks. Kui on olemas esimene klient, siis on toodet võimalik praktikas lihvida ja alati saab toodangut välismaale müües öelda, et Eesti valitsus juba kasutab. Kui on olemas heal tasemel referents, siis läheb ka edasine müük kergemalt. Ühtlasi toob ju esimene klient arnguks ülivajaliku raha sisse.
Kas siin ei ole, mida edasi mõelda?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar