29. märts 2009

Infrastruktuur päästab kollapsist


28. märtsil avaldas Eesti Päevaleht Online uudise selle kohta, et Läti tahab ühendada Läänemere ja Musta mere. Nimelt on Läti eestvõttel asutatud rahvusvaheline projekt „Veetranspordisüsteem Riia-Herson-Astrahan,” mille raames kavatsetakse Daugava, Lääne-Dvinaa ja Dnepri jõgede vahele kanaleid ehitades jõuda ühenduseni Läänemere ja Musta mere vahel. Jah sõna on projektis osalemiseks andnud juba Venemaa, Ukraina ja Valgevene.

Läti algatus on muljetavaldav. Selge on see, et majanduskasvu ja pikaajalist õitsengut saab tagada erinevate riikide vahelises koostöös ja oma eeliseid ära kasutades. Läti on suutnud täna tuua laua taha sellised riigid, millega Eesti kuidagi ei suuda läbi saada ja oma suhteid arendada. Ukrainaga on küll ühte või teist pidi üritatud, kuid mingeid suuremahulisi tulemusi riikide kui tervikute majanduskoostööst ette näidata ei ole.

Eesti on parempoolse valitsuse eestvõttel viimaste aastate majanduspoliitilise sõnumina saatnud maailma teate, et meie ei pea vajalikuks oma geograafilise positsiooni eeliseid kasutada – meile ei sobi transiit ja me ei pea oluliseks suhteid mõjuvõimsate majandusnaabritega. Läti, nagu näha, mõtleb teisiti. Selleks hakatakse isegi kanaleid ehitama, et omavahelist koostööd süvendada.

Infrastruktuuri projektidega käib kaasas ka veel see imidz, et need aitavad sageli välja tulla majanduskriisidest. Läti just midagi taolist vajab. Mis on aga Eesti suurimad infrastruktuuriprojektid, mis võiksid meie majandust elavdada ja ka rahvusvahelsit tähtsust omandada? Meil on trammid, trollid, sõidudeed... Mõne teejupi ehitame vahest juurde, aga edasi?

4 kommentaari:

  1. Hea variant on ehitada Tallinnast sild Helsingisse.

    VastaKustuta
  2. Ammu oleks aeg Tallinna metroo ehitada.

    VastaKustuta
  3. Mis iganes, aga Tallinn Tartu maantee peaks ära ehitama, viimaks.

    VastaKustuta
  4. Uksumatult hea mõte. Loomulikult peaksime infrat rajama. Peame sõnadest kaugemale jõudma.

    VastaKustuta